Hot News Announcement Broadcast Article Concept

Informisanje ljudi ima istoriju dugu nekoliko vekova, posebno kada se govori o vremenu saznavanja novosti putem crno-belog formata štampe, pojave radio stanica i prvobitne televizije. Nakon intenzivnog perioda razvoja online mreže tokom 90ih godina, najnovije vesti su postale deo internet stranica 2000. godine, što je bila prekretnica u domenu plasiranja i tokova informacija od medija ka svim sferama javnosti. Vesti dana, nedelje, meseca i godine postale su deo sadržaja koji se danas najviše prate putem internet resursa. U korak sa razvojem informacionih tehnologija ide i kontinuiran razvoj modernih uređaja – mobilnih telefona, računarske opreme i druge tehnike, koji ne samo da obezbeđuju pregledanje vesti, već i olakšavaju njihovo praćenje u svakom trenutku kada se ukaže potreba i mogućnost

Istorija razvoja vesti – od dnevne štampe do internet medijskih sadržaja

Smatra se da su prve vesti u obliku sadržaja najsličnijem današnjem javile se još pre 3 veka, a da su se zapisi u štampanom formatu kreirali i u drevnom Egiptu, kao i Mesopotamiji. Nastanak dnevne štampe vezuje se za 13. vek i područje Engleske, Italije i Nemačke, dok su se u Srbiji oblikovale uz časopis „Slaveno-serbski magazin“ od strane urednika Zaharija Orfelina u davnom 18. veku. Značajan pomak u domenu plasiranja vesti online formata na internetu nakon 90ih godina vezuje se za april 1995. godine, kada je nastao „Američki reporter“ koji je uređivao Džo Šej.

Internet oglašavanje u svrhu informisanja prvobitno, kao i danas, obuhvatalo je plasiranje najnovije vesti putem sajtova, što je posebno zaživelo nakon 2000. godine, kada su se pojavile medijske kuće sa online resursima. Deceniju kasnije, štampana izdanja su doživela značajan pad prihoda usled sve veće zastupljenosti vesti online formata i medija koji svoj fokus stavljaju na televiziju i radio stanice, pored interneta. Danas, dve decenije nakon pojave vesti online formata i sajtova namenjenih medijskom oglašavanju, internet je postao sfera značajnih biznisa, ostvarenja komunikacije, saradnje i poslovanja uz neverovatne profite.

Vesti online mreže kao spektar sadržaja korisnih internet posetiocima

Od davnog perioda razvoja do danas prošlo je jedno čitavo razdoblje intenzivnog napretka medija, oglašavanja i svih vesti. Današnji oblik koji imaju najnoviji vesti kako u štampanim izdanjima u boji, na radio stanicama i televizijskim programima, ali i platformi kao što je internet, predstavlja kombinaciju velikog broja tehnoloških otkrića i inovativnih rešenja.

Vesti online mreže osvojile su čitavu planetu svojom univerzalnošću, dostupnošću i fleksibilnošću u svakom pogledu. Naime, svima su raspoložive brzo i lako putem modernijih mobilnih telefona, računara i tablet uređaja, dok se mogu pratiti uvek i svuda. Sa druge strane, prilagodljivost sadržaja u smislu da se može pogledati u trenutku objavljivanja ili značajan period nakon postavljanja, dok se vesti online formata čitaju, slušaju, prate i čuvaju, zahvaljujući multimedijalnom karakteru.

Praćenje vesti u modernom vremenu najčešće podrazumeva korišćenje modernih telefona i računara, dok posmatrajući daleku prošlost vezuju se prvenstveno za izdanja dnevne štampe. Današnjici korisnici interneta odlično poznaju benefite i načine praćenja vesti online formata, kao inovacije koja je u potpunosti promenila odnos prema medijima. Za razliku od nekadašnjeg dopiranja medija do korisnika, danas same informacije kruže i javnost iz svakodnevno, neumorno i vredno prati putem raznovrsnih resursa.