Young man washing his car at carwash

Svako ko voli svoj automobil, cak I zimi neretko ode do auto perionice. Ali, to ne znaci da je to dobra I ispravna ideja.

Dosta je različitih misljenja o tome kako negovati svoj automobil zimi.. Mnoštvo ljudi kaze da automobile treba prati češe, zbog soli koja se nakuplja u vreme snega, do onih koji savetuju da se kola peru redje. U suštini, oba su istinita. Ukoliko se držite nekoliko principa, na koje je ukazao nemački auto klub ADAC, pranje automobila zimi ne mora uvek biti loše po automobil.

Koliko često bi trebali da peremo automobil zimi?


Baš onoliko koliko I leti. Činjenica je da se čist autobmobil vidi bolje od prljavog I to je neosporno. Međutim, uvođenjem dnevnih LED svetala, prednost čistog automobila bledi.

 
Da li je tačno da je so štetna po automobil zimi? Da i ne. Agresivno delovanje soli na koroziju karoserije nije u potpunosti tačna. So je štetna samo na mestima gde je lak automobila oštećen, na primer zbog ogrebotina. Međutim, besprekorne površine nisu u opasnosti kada je u pitanju prljavstina i so. Čak je i šasija automobila na automobilima odlicno zaštićena. Donji delovi su odlicno zaštićeni zaptivkama, zaštitnim premazom šasije, kao i upotrebom pocinkovanog lima. Dakle suštinski to je problem koji važi samo za automobile koji su stari.


Kada zimi ne treba ići u auto-perionicu?

 
Ako je temperatura ispod -10 stepeni Celzijusa, onda nije pametna ideja ići u auto-perionicu. Lak automobila je poput kože čoveka, osetljiv na velike promene temperature. Takav toplotni udar takođe oštećuje plastične I gumene komponente automobila. Temperatura vode u auto-perionicama se krećeje obicno od 10 do 30 C stepeni. Ako takva voda udari u automobil koji se do pre samo nekoliko sekundi kretao na ekstremno hladnom vremenu, to sigurno neće pozitivno uticati na automobil. Oštećeni ili naknadno ofarbani delovi automobila biće posebno osetljivi na termicki udar.

 
Na šta zimi treba posebno obratiti pažnju u auto perionici?


Kao I zimi , i leti,se trebaju poštovati osnovna pravila. Zatvorite dobro prozore i otvore na krovu, proveriti poklopac rezervoara za gorivo, posebnu pažnju obratiti ako ima senzor za kišu, preklopiti spoljašnje retrovizore, isključiti brisače vetrobranskog stakla i odvrnite krovnu antenu. Zimi postoji i jedan uslov koji je specifican. Ne zaboravite da uklonite sve tragove snega i leda sa karoserije. Delovi leda na automobilu, nakon koriscenja četki za pranje, deluju kao papir za brusenje.


Koji su programi zimi najprikladniji?


Izbor pretpranja koje uklanja najtežu prljavštinu sa površine karoserije posebno je korisno u zimskom periondu. U suprotnom rizikujete da vam auto bude izgreban. Prednost pretpranja je i činjenica da se tokom zime tako ublažava temperaturna razlika između spoljnog okruženja i boje. Za novije automobile nisu potrebni programi poput nanošenja vrućeg voska ili pranja oslanjanja, dok za starije automobile može biti korisno.


Šta je bolje – pranje na portalima ili ručno pranje automobila?


Test ADAC-a za pranje automobila je pokazao da ipak prednost ima manuelno pranje automobila. Ne zbog četki, jer su one napravljene od nežnog polietinela. Nije ni zbog sredstava za čišćenje, jer su takođe slični. Glavna razlika je u ručnom pretpranju vodom pod visokim pritiskom, koje uklanja prljavštinu čak i tamo gde četke iz portala ne mogu ni da priđu. Zimi je ova prednost manuelnog pranja još izraženija.