1. januar 2022. godine  predstavlja datum od kada se porez počinje plaćati I obračunavati  prilikom registracije ne na osnovu kubikaže, već se obračunava na osnovu godine proizvodnje –izjavio je ministar finansija Siniša Mali.

Ipak tom prilikom nije rečeno da li će se visina poreza odredjivati na osnovu godišta automobila . Poslatje upit Ministarstvu finansija, odgovor će verovatno uskoro uslediti.

Kada je reč o porezu za automobile čiji motor ima preko 2000 kubika, plaćanje se moze nazvati porezom na luksuz. Porez se umanje u zavisnosti od starosti automobila

  • od 5 do 8 godina:       – 15%
  • od 8 do 10 godina:     – 25%
  • od 10 do 20 godina:   – 40%
  • preko 20 godina:        – 80%

U zavisnosti od kubikaže I godišta porez je sledeći

Dosta puta se govorilo o ovoj temi, medjutim situacija je vremenom postala dosta kompleksnija jer  luksuznih automobila je sve više .

Pokazatelj snage, performansi I luksuz automobila ne govori ništa o radnoj zapremini. Da bi Vam objasnili navešćemo primer automobila BMW X5 sa motorom od 1995 kubika I 231KS čija je cena 70000 evra. Takodje tu su I turbo benzinci od 1000 kubika sa 125KS.

Dosta ljudi smatra da nije dovoljna motivacija vozača da kupuju mladje godište automobila samo zbog zaštite zivotne sredine , važno je da se istaknu I druge osobine kao što su snaga motora I druge osobine. Anketa iz 2016 godine koju je napravio sajt Polovni automobili pokazala je da većina anketiranih smatra najvažnijom osobinom starost automobila, dok je jedan deo smatrao da je I snaga motora važna.

Kakva je situacija u drugim zemljama?

Različita rešenja postoje u različitim zemljama . Uglavnom se u obzir uzimaju radna zapremina, snaga motora I starost automobila…

Postoje situacije gde težina I dimenzija autobila utiču na visinu poreza. Takodje utiču I ekološke osobine vozila.

Ipak sve više pored ovih svojstava izdvaja se svojstvo emisije ugljen dioksida, pa je to jedna od glavnih vrednosti koja utiče na visinu poreza.