Ako ste imali iste gume 5-6 godina, a zatim ste kupili sve 4 potpuno nove gume i neke čak i bolje – znamo da je teško izbeći brzi test vožnje na njima odmah.

Postoji li neki drugi način da se proceni koliko će se automobil bolje ponašati sa novim gumama od polovnih?

Nažalost, ovo ne samo da se ne preporučuje, već može biti i opasno. Razlog? Potpuno nove gume su zapravo “klizave”. Problem je što im je potrebna određena kilometraža da počnu dobro da drže asfalt. Nije mit ili “navika” prošlosti kada su gume pravljene od nekvalitetnih jedinjenja ili nešto slično. Proizvođači guma preporučuju da nakon ugradnje novih guma vozite veoma oprezno, tako da nema dileme kada je ovo u pitanju.

Koliko treba da budem oprezan kada vozim sa potpuno novim gumama?

Zavisi od situacije – od vašeg uobičajenog stila vožnje, dinamike automobila, samih guma… Mnogo je faktora u igri, pa je na vozaču da proceni koliko daleko možemo da idemo. U svakom slučaju – treba biti oprezan sa novim gumama. Nikada ranije nisam čuo da gume moraju da se „provale“?  Neki proizvođači daju upozorenja i savete po ovom pitanju, neki to uopšte ne pominju – možda misle da će većina vozača jednostavno ignorisati savet da treba oprezno da voze stotinama kilometara, a takva „priča” će imati negativan marketinški uticaj.

Koji je konkretan razlog za ovo upozorenje?

Nove gume imaju površinski sloj koji treba ukloniti tokom umerene vožnje. Tek tada mogu u potpunosti da razviju svoje karakteristike – ovaj period “uhodavanja” može trajati stotinama kilometara.

Koliko vremena je potrebno da se “provali” nova guma?

Stotine kilometara. U početku morate biti oprezni, a postepeno, kako gume „sazrevaju” i navikavaju se na njih, možete se vratiti svom uobičajenom stilu vožnje. Na primer, Continental preporučuje oprezniju vožnju prvih 800 kilometara (izvor). Možda izgleda ludo da gume pređu skoro 1.000 kilometara, ali ne zaboravite da je ovo samo savet da budete što bezbedniji na putu. Ne postoji precizno ograničenje broja kilometara koje guma „pređe”. Kao što smo već pisali, na celu priču o „uhodanju“ utiču mnogi faktori.

Kako da „provalim“ nove gume?

Ne morate da primenjujete nikakvu posebnu „politiku“. Samo vozite pažljivije i nežnije. Ne morate da primenjujete nikakvu posebnu „politiku“. Samo vozite pažljivije i nežnije

  • Lakše kočite (pratite saobraćaj da biste mogli malo da usporite na vreme)
  • Ubrzanje je sporije
  • Sporije i opreznije ulazite u krivinu
  • Izbegavajte vožnju velikim brzinama (naravno, ako možete)
  • ostavite više udaljenosti od vozila ispred vas (iako znamo da će drugi vozači često iskoristiti priliku da odmah uđu u tu prazninu, dajte sve od sebe)

Detaljnije objašnjenje. Ne želimo da vas opterećujemo detaljima, ali evo šta:

  • Maziva – Da bi se što lakše uklonila guma iz kalupa nakon procesa proizvodnje guma, koriste se silikonska maziva (maziva) za sprečavanje lepljenja. Ovo mazivo ostaje na gumi sve dok se površina gume ne istroši. Ne može se ukloniti brisanjem ili bilo kojim sličnim sredstvom, osim fizičkim uklanjanjem površinskog sloja gume
  • Ukoliko poredimo šaru na novim gumama sa šarama na  starim gumama, ona je dublja I ime biti poprilično velika razlika. Sve to može uticati  i na malo sporije okretanje volana. Ne možemo zanemariti I samu porebu vozača da se navikne na ponašanje novih guma.

Zaključak

Navikavanje na nove gume može da traje I dosta kraće , na to utiče podloga, broj predjenih kilometara. Svakako kako vreme bude prolazilo I automobil bude više kilometara prelazio, gume će bolje prijanjati za asfalt.