Testiran Nissan GT-R NISMO za 2020.

0
9
MY20 GT R NISMO

Nissan potvrđuje: NISMO i GT-R, recept za performanse koje ostavljaju bez daha

BERLIN – Nissan je nedavno pozvao predstavnike medija na trkačku stazu EuroSpeedway Lausitz u Nemačkoj i obližnje puteve sa jednim ciljem: predstavljanje preciznog inženjeringa novog Nissan GT-R NISMO za 2020. u regiji koja to najbolje može pokazati sa sendvič strukturom karbonske ploče i lagane tvrde pene.

To karbonskoj strukturi omogućuje čvršće i laganije tkanje čime se poboljšava zvučna izolacija i postiže upečatljiv izgled. Druge promene u konstrukciji od karbonskih vlakana su otvori na poklopcu motora koji su sad uključeni u strukturu.

Dizajn novih amortizera velikim delom je nadahnut trkačkim automobilom GT3 GT-R. Sada su na njima smeštene rešetke koje povećavaju potisak na prednji kraj za 7 kg bez stvaranja dodatnog otpora.

Ventilirani amortizeri testirani su u vazdušnom tunelu te isto tako omogućavaju nesmetan protok vazduha duž karoserije i izbegavanje stvaranja turbulencija na zadnjem kraju čime se postiže još veća stabilnost pri velikim brzinama.

Kao višefunkcionalana odlika je da takođe olakšavaju i protog vrućeg vazduha pod pritiskom iz prostora za motor i van njega.

Nissan GT-R NISMO za 2020. je dostupan u metalik crvenoj boji, bisernoj crnoj, četvoroslojnoj srebrnoj i troslojnoj bisernoj beloj. Sve boje uključuju crne retrovizore kojima se automobil razlikuje od ostalih GT-R modela.

Nissan je sarađivao sa italijanskim proizvođačem kočnica Brembo kako bi stvorio sasvim nove kočnice za GT-R NISMO za 2020. Posebna velika klešta u kombinaciji sa karbonskim keramičkim rotorima sa svojih 410 mm (16,1 inč) s prednje strane i 390 mm (15,3 inča) sa zadnje strane najveća su ikad
ugrađena u neki japanski automobil vrhunskih performansi.
Prednja klešta sa šest klipova i zadnja sa četiri, veoma su čvrsta. Njihova sasvim nova konstrukcija omogućuje znatna poboljšanja vremena reakcije pri kočenju. Time se dobija uzvratnija i progresivnija kočnica koja bolja povratnim informacijama omogućuje doziranje snage kočenja.

Rezultat je mogućnost bržeg i efektnijeg smanjenja brzine uz održavanje otpornosti na slabljenje delovanja kočnica.

Najveća prednost je struktura samih rotora od karbonskih vlakana i silicijum karbida. Oni omogućuju ukupno smanjenje nepodržane mase za 16,3 kilograma. Smešteni na plutajuće aluminijumske bubnjeve, novi rotor i predimenzionirana klešta nadopunjeni su posebno osmišljenim pločicama koje stvaraju veći stepen trenja u celom operativnom rasponu. Pločice daju i čvršći, sigurniji osećaj na papučici.

Hlađenje prednjih rotora poboljšano je promenom ugla pod kojim su ugrađeni dovodi vazduha čime se omogućuje usmeravanje veće količine vazuha prema njihovom sedištu. Na kraju, klešta su uronjena u žutu boju otpornu na toplinu koja može podneti temperate veće od 1000 Celzijusovih stepeni i
otporna je na izbeljivanje usled česte upotrebe i ponavljanih temperaturnih razlika.

Vešanje modela GT-R NISMO za 2020. podešeno je da bi se poboljšala stabilnost u krivinama (bočna G sila) uz poboljšani vodoravni ugao vozila i udobniju vožnju. Upravljanje je linearnije i preciznije nego ikada pre pa su potrebne minimalne korekcije čak i pri brzinama od 300 km/h. Ekskluzivni 20-inčni
RAYS točkovi od livenog aluminijuma zajedno su 100 grama lakši i odlikuju se novim dizajnom s devet krakova koji poboljšava čvrstoću uprkos smanjenju mase. Belo-crveni NISMO logotip dijamatne obrade na felnama označava njihovu ekskluzivnost.

Novodizajnirane Dunlop gume odlikuju se novim spojem od gume, 7% boljim prianjanjem i gaznom površinom koja na prednjim gumama ima jedan manje žleb, čime se kontaktna površina povećava za 11%. Rame gume neznatno je zaokruženije kako bi pri naginjanju automobila u zavoju više gumene površine bilo u kontaktu s tlom, čime se dobija bolje prianjanje. Sveukupna bočna sila guma povećana je za 5%. Time se poboljšava i otpor na upravljaču u smislu praćenja ravne linije i stabilnost u poređenju s trenutnim modelom, bez učinka na perfomanse otpora kotrljanja guma.

Bilstein DampTronic amortizeri automobila pažljivo su prerađeni i u povratnom hodu (20% mekši) i kompresiji (5% mekši) kako bi se uzelo u obzir ukupno smanjenje mase od gotovo 30 kilograma.

Preinačeni obim ublažavanja udarca doprinosi većem linijskom otporu na upravljaču i povećanju sposobnosti prianjanja na putu.

Kaizen načelo primenjeno je i kako bi se posvetila veća pažnja pojedinostima u pogledu šasije njene konstrukcije. Posebna vrsta spoja između varova na šasiji i karoseriji doprinosi osećaju čvršće šasije, većoj stabilnosti na lošoj podlozi i većoj preciznosti svih komandi kad automobil radi punom snagom.

U kabini su ekskluzivna GT-R NISMO prednja sedišta koja je dizajnirao Recaro, poboljšana za verziju za

  1. godinu kako bi bolje obuhvatila vozača i suvozača (nisu dostupna u SAD-u i Kanadi). To se postiže troslojnom strukturom u kojoj karbonska vlakna okružuju glavni unutrašnji deo da bi se poboljšala potpora gornjeg dela tela. Dodatkom temeljne strukture okvira karbonskoj školjki povećana je otpornost na izvijanje sedišta (oko 20%), čime se izbegava uvijanje pri prolascima kroz krivine i time
    osigurava veća potpora pri kočenju. To nije negativno uticalo na masu: svako sedište je lakše za 1,4
    kilograma.

    Dostupna je samo jedna kombinacija boja – crna koža s crvenim detaljima, specifična za NISMO. Umeci sedišta su od crvene brušene kože dok su upravljač, instrument tabla i rub krova presvučeni tamnosivom alkantarom.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here