Šta raditi sa havarisanim vozilom

0
8
Havarisan auto u garaži

Situacije sa kojima se susrećemo u životu često su nepredvidive pa koliko god vodili računa u saobraćaju dovoljan je samo trenutak bilo čije nepažnje i može doći do sudara i havarisanja automobila. 

Ali takav nezgodan događaj ne mora nužno biti uzrok havarije. Havarisano vozilo je ono koje je doživelo oštećenje usled kojeg više nije u voznom stanju. Oštećenje može biti izazvano sudarom, požarom, poplavom ili bilo kakvom nesrećom. 

Kada prođe prvobitni stres i utvrdite da ste živi i zdravi, na red dolazi briga o vašem automobilu – da li se isplati popraviti ga, za koju cenu i koje su sve opcije pred vama kada imate havarisano vozilo?

Procenite stepen oštećenja vozila

Nije svaka havarija ista. 

Morate odrediti stepen oštećenosti vozila da bi ste znali šta da radite sa njim i koje su opcije najbolje za vas. Gotovo svako havarisano vozilo može da se popravi, samo je pitanje da li se finansijski takva investicija isplati.

Vešti limar će vratiti karoseriju u prvobitno stanje, a ispravljanje i farbanje lima neće biti vidljivo golim okom. Međutim, ako su metalni delovi savijeni nikada ne mogu biti istog kvaliteta kao ranije, a pri sledećem havarisanju ne bi podneli isti pritisak zbog umanjene tvrdoće ispravljenog metala. 

Majstor popravlja automobil

Vazdušni jastuci su takođe problematični da se vrate na fabričko stanje, što ugrožava vašu sigurnost. Bezbednost učesnika je jedan od glavnih faktora na koje trebate obratiti pažnju, a ukoliko vidite da vraćanjem vašeg havarisanog vozila u vozno stanje narušavate svoju i bezbednost drugih, onda je za vas najbolja opcija da pronađete pošten otkup uništenih automobila

 

Internet je pun oglasa za kupovinu isključivo uništenih automobila. Zvuči čudno, ali motivacija leži u mogućnosti da on popravi, proda ili iskoristi za delove, u zavisnosti od razmera ruiniranosti. 

Pri prodaji delimično ili totalno oštećenog vozila treba obratiti pažnju na više stvari. Da li je auto slupan sa prednje ili sa zadnje strane? Da li su oštećeni amortizeri ili čitav motor? Da li je kompjuter i dalje funkcionalan?

U ovisnosti od odgovora na ova pitanja zavisiće i način na koji prodajete vozilo. Možete ga unovčiti prodajom na delove ili za reciklažu, odnosno staro gvožđe kako se popularno kaže u narodu. 

Prodaja havarisanog vozila na delove

Ponekad se više isplati prodavati deo po deo, nego čitavo vozilo. To naravno zavisi od stepena oštećenja i toga da li imate vremena da se bavite time, jer će neminovano duže trajati nego prodaja celokupnog vozila odjednom. 

Što je vozilo više zastupljeno na našim putevima to ćete ga lakše i brže prodati. lako možete pronaći agencije koje prodaju ili traže delove za specifične modele automobila, jer im je jeftinije da ga otkupe na otpadu nego da ga kupe novog u prodavnici auto opreme. 

Od delova se najčešće potražuje motor, kompjuter, pumpa za gorivo, točkovi, amortizeri, sedišta i ostalo što se pretežno menja.

Prodaja havarisanog vozila za reciklažu

Ako nemate vremena ni volje da se bavite prodajom vašeg havarisanog vozila deo po deo, u tom slučaju posmatrate auto kao jednu veliku gomilu gvožđa i kao takvo spremno je za reciklažu. Ipak, i godište vozila igra ulogu u isplati pa tako neće biti ista cena otkupa za novi ili stari model. 

Prodajom havarisanog vozila za reciklažu ćete najbrže ali i najmanje zaraditi. U ovom slučaju zarađujete po kilogramu vozila, pa što je teži auto više ćete novca uzeti. 

Da bi ste znali gde da prodate, na koji način i po kojoj ceni dovoljno je da u Google-u potražite agencije za otkupljivanje havarisanih vozila kojih ima na pregršt u bilo kojem gradu, pa će vam oni pružiti sve neophodne informacije. 

Kupite isti model automobila i koristite stari za delove

Ukoliko ste zaljubljenik u određeni model automobila, ne volite promene i eksperimentisanja ili se jednostavno razumete u mehaniku, onda kupovina istog modela može biti dugoročno rešenje za ublažavanje štete. 

Delovima ćete uvek biti opremljeni, tako da bi eventualno popravka vozila izašla novčano značajno manje, uzevši u obzir da su delovi ti koji najviše koštaju prilikom popravke. 

Od kako je napravljen prvi automobil pa do danas ova industrija doživela je mnogobrojne tehnološke napretke na svim poljima. Staklo šoferšajbne je napravljeno tako da se prilikom udarca od njega pravi mreža, umesto da se staklići razlete na sve strane i dodatno povrede vozača. 

Vrhunski inženjeri iz godine u godinu rade na saobraćajnoj bezbednosti. Većina automobila je danas konstruisana tako da se pri snažnom sudaru raspadnu, kako bi se što manje sile prenelo na putnike.

Od kako izađu iz auto škole mali je broj ljudi koji nikada nisu doživeli neku neprijatnost na putu. Ukoliko ste imal peh, ne očajavajte! Iako je šteta nastala havarisanjem neminovana, iz oštećenog vozila moguće je izvući novac na nekoliko načina, a vi treba da odaberete onaj koji vama najviše odgovara u datoj situaciji. 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here