KIA CEED 1.0 T-GDI Fresh

0
8
Kia Ceed 1.0 T-GDI

Novi KIA Ceed je u znaku broja tri. Naime to je treća evolucija najprodavanijeg Kijinog modela, a ovaj Koreanac razvijen je u Nemačkoj, a napravljen u Slovačkoj. To je iskorišćeno i u vrlo agresivnoj marketinškoj kampanji sa sloganom: “Razvijena u Nemačkoj, proizvedena u Slovačkoj”.

Prvo je samo ime doživelo modifikaciju jer je izbačen apostrof posle slova c, za koji niko ranije nije znao da mi objasni čemu služi. A takođe umesto malih slova dobilo je veliko “C”.

Model Ceed ima jako dobru reputaciju zahvaljujući prvoj i drugoj evoluciji, pa će mu prodaja biti potpomognuta ranijim dobrim rezultatima. U najbrojnijem i najkonkurentnijem
C segmentu, cilj je pobediti glavne konkurente WV Golf i Opel Astru, a ostalo se
podrazumeva.

 

Međutim, kako pragmatični Koreanci ništa ne prepuštaju slučaju, uložili su dosta novca i truda da bi dobili vrhunski rezultat.

Kia Ceed prednji deo

Mi smo na test dobili srednje opremljenu verziju “LX FUN”, sa najmanjim (998cm3) i najslabijim motorom od 100KS. Naime postoji ista verzija ali sa 120KS koja je nešto skuplja.

Estetski ova evolucija je ogroman skok u odnosu na staru verziju. Na to je KIA bila i primorana jer je morala da isprati svoje glavne konkurente, koji su takođe uložili dosta da bi dobili savremeniji i agresivniji dizajn. Pod rukovodstvom Gregory Guiltumea i čuvenog Petera Schreyera iz Frankfurtskog predstavništva Kie, zadatak je u potpunosti ispunjen.

Ceed svojim novim dizajnom privlači pažnju i siguran sam da će naći kupce kako kod mlađih, tako i kod ostale populacije koja želi da se oseća tako. Spoljašnji retrovizori se električno podešavaju i greju i u boji su karoserije. Dizajn je savremen i agresivan sa točkovima od 16 cola (u ponudi su još 15 i 17 cola), kao i mogućnost izbora od 12 boja karoserije.

Ne iznenađuje ni to što su mnoga rešenja u enterijeru preuzeta iz sportskog modela Stinger. Sve je na svom mestu i na dohvat ruke. Volan je obložen kožom i pristojno debeo tako da je osećaj u toku vožnje prijatan i daje sigurnost.

Pomoćni prekidači na njemu, su odlično i dizajnerski i funkcionalno uklopljeni. Ceo enterijer
je funkcionalan i odaje utisak kvalitetnog.Kompletna unutrašnjost urađena je od kvalitetnih materijala. Svi instrumentni su pregledni i jasni, a komande postavljene logično i na dohvat ruke.Na centralnoj konzoli dominira displej koji omogućava kompletnu podršku vozaču.

 

Vozačevo sedište je korektno odrađeno i omogućava najboli položaj za vozača, i može se pored ostalog podešavati i po visini.

Zadnja klupa je sklopiva i deljiva u razmeri 60:40.Zapremina gepeka je zadovoljavajuća i
iznosi 395 litara, a sa oborenom zadnjom klupom 1291 litar, što je sasvim dovoljno za jedan porodični gradski auto, i samo je za 15litara manje od VW Golfa. Što se tiče ergonomije ona je vrhunska za segment C, kao što je i nivo buke u unutrašnjosti.

Preglednost je odlična u svim smerovima. Posebna pažnja posvećena je bezbednosti tako da su svi modeli opremljeni vazdušnim jastucima za vozača i suvozača, bočnim vazdušnim jastucima i bočnim vazdušnim zavesama.

Zadnji deo Kia Ceed

Svaki model ima elektronsku kontrolu dinamičke stabilnosti ESC, sa sistemom protiv proklizavanja TCS i pomoćnim stabilizacionim sistemom VSM.

Takođe ima ABS sistem kočenja, sa elektronskom raspodelom kočione sile(EBD) i sistemom pomoći pri naglom kočenju (BAS). Takođe ima prekid dovoda goriva u slučaju sudara, kao i automatsko otključavanje vozila u slučaju sudara.

Pored toga tu je i TPMS (sistem nadzora pritiska u pneumaticima). Kočioni sistem je dobar i zaustavni put od 100km/h-0km/h je 37 metara. Ogibljenje je poboljšano u odnosu na raniji model, ali kratki hodovi amortizera su još uvek prisutni.

MOTOR

Motor je dobro poznati trocilindraš iz porodice motora Kappa. Reč je o benzincu zapremine 998cm3, sa direktnim ubrizgavanjem i turbom.Iz njega se dobija 100KS, dok je obrtni moment po fabričkoj specifikaciji 172 Nm pri 1500-4000 obrtaja u minutu. Ovaj podatak nije pravi jer je u katalogu loše zabašuren.To bi značilo da od 1500 pa do 4000 obrtaja svuda ima 172 Nm, što je nemoguće. Ubrzanje od 0- 100km/h je 11,8 sec.

MENJAČ

Menjač je manuelni sa šest brzina, precizan je i lagano se menjaju stepeni prenosa. Međutim mislim da bi se dosta dobilo na ubrzanju ako bi se promenili glavni diferencijal i prenosni odnosi.

Maksimalna brzina je ispod deklarisanih 183km/h, i po našim merenjima je ispod 175km/h.Međutim to je daleko više nego što je potrebno za ovaj gradski porodični automobil.

Nismo bili baš oduševljeni vešanjem, jer je još uvek pretvrdo što se odražava na udobnost auta.Međutim prolasci kroz krivine, po suvom vremenu, su mogu reći bili bolji u odnosu na Astru.

Što se tiče volana i upravljačkog sistema mislim da bi KIA mogla da ugradi noviji sofisticiraniji sistem. Razlika u ceni sigurno nije prevelika.Prilikom starta malo je lenj, čuje se metalni zvuk trocilindraša, jer velika težina i mala zapremina nikako neidu zajedno. Međutim prava živahnost i startnost se vidi na visokim brojem obtaja, jer pored boljih ubrzanja i motor uglađenije radi.

Bilo bi idealno voziti ga u visokom režimu rada, ali to se odmah odražava na potrošnju koja može biti za više od 10% veća, kako na otvorenom putu tako i u gradskim uslovima.

Na kraju da sumiram utiske.Odličan izgled, vrhunska ergonomija, kvalitetni materijali i puno standardne opreme. Na ogibljenju se još može poraditi. Motor bi mogao biti snažniji jer težina to zahteva. I ako mogu da biram između VW Golfa i KIA Ceeda, uzevši u obzir sve elemente pa i odnos kvaliteta i cene, pre bih se odlučio za KIA Ceed, ali sa jačim motorom.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here