Auto test: Nova Dacia Duster 1.5 dci 4×4 2018

0
21
Nova Dacia Duster 2018

Dacia je bila jedna od uspešnih priča evropske automobilske industrije poslednjih godina. Njegovi automobili su se prodavali u sve većem broju od njegovog ponovnog rođenja 2004., a povratne informacije od kupaca govore proizvodjaču da je potrefio odnos cene i kvaliteta.

Dobio sam na test Dacia Duster 1,5 dci 4×4 dizel. Model koji mi je ustupio HIT AUTO iz Beograda, inace najveci diler i serviser Dacia Brenda u Srbiji, bio je sa pogonom na sve točkove i legendarnim 1,5 dci motorom.

Pošto je bio model sa pogonom 4×4, odlučili smo se da krajnja destinacija za test budu makadamski putevi na Tari. Cilj je bio da vidimo da li je ovaj model pravi SUV ili samo “nazovi” SUV, sto u ovom segmentu SUV-a većina proizvodjača ima.

Motor Nove Dacia Duster 1.5 dci

Odmah da razrešimo dilemu. Ovo je pravi SUV C segmenta, jer ispunjava sve uslove za to. No krenimo redom. Odmah po preuzimanju u HIT AUTU bio sam oduševljen sa uparivanjem dizel motora 1,5 i šestostepenog manuelnog menjača. Motor od 1461 cm3, sa 110KS pri 4000 0/min, i obrtnim momentum od 240 Nm, odmah mi je ulio poverenje u ovaj model. Rezak zvuk i odličan start pokazao je da ovaj agregat može bez problema da nosi težinu samog modela-1395 kg plus putnike.

Šestostepeni Menjač

Zahvaljujući dobrim prenosnim odnosima u šestostepenom manuelnom menjaču, startnost je bila izvrsna. Menjač je tako dobro uparen sa agregatom, da je iz svakog većeg stepena odlično povlacio.

Sama promena brzina bila je brza, precizna i glatka.Dvostruko kvacilo mu dosta pomaze u tome, cime se videlo da se nije stedelo sa prebacivanjem tehnologije sa Renaulta na Daciju.

Čak mi nije jasno da se koristi brend Rumunske Dacie kada od nje ima samo naziv i restilizovani znak. Na mnogim zapadnim tržistima i Rusiji koristi se naziv Renault Duster. Samo smo mi u Srbiji zadnja rupa na svirali, ili nismo jos dovoljno Evropizirani ni Rusofilizirani.

Upravljivost nove Dacie Duster

U autu se prilično visoko sedi, a sama sedišta su prilično udobna. Po gradu zahvaljujuci dobrom servu i kvalitetnom volanu vrlo lako smo se snalazili u guzvi. Izlaskom na magistralu i kasnije na krivudave puteve Debelog Brda bio sam odusevljen kako auto dobro prijanja na podlogu.

Takodje nije bilo naginjanja u krivinama i kroz njih je isao bez predupravljanja, gotovo kao po sinama. Nije bilo ni bezanja zadnjeg kraja kada sam malo brze isao kroz krivine. Bio sam prijatno iznenadjen. Nikada ne bih pomislio da to moze jedna Dacia.

Pravi test je poceo kada sam od Perućačkog jezera krenuo prema Rastistu i Predovom Krstu, uzanim asfaltnim putem sa dosta sitnog kamenja na pojedinim delovima.

Od Predovog Krsta pocela je prava makadamska avantura po teritoriji sela Jagostica do koje se moglo doci samo makadamom.Prvo smo isli na jednu stranu makadamom, pa onda u naseljeni deo sela na drugu stranu od Predovog Krsta, zato sto se izmedju ta dva dela teritorije prostire planinski masiv.

Imao sam pomoc prvog coveka sela Milosa Stefanovica kojeg ne bez razloga zovu “gorski Car”, i koji ne samo da zna sve staze i bogaze, vec i sta je cije-svaku parcelu bilo da je livada ili šuma.

Daster Prašinar

Daster-prasinar je sa razlogom dobio svoj naziv. Na makadamu se osecao kao svoj na svome. Visoki klirens od 210mm omogucavao nam je da bez ikakvih problema savladavamo izrovani makadam od kisa i vucenja stabala. U jednom momentu Milos rece “zakacismo nesto, da nije prenizak”. Odgovorio sam mu da nije i da je zvuk koji je cuo udarac kamena ispod tockova koji je udario u metal.

Sto je uobicajeno, pogotovo ako se brze vozi. Rekao sam mu i da je ugao preloma 21 stepen, dok je prilazni ugao 30 stepeni, a odlazni 33 stepena. To spada u sami vrh njegovog segmenta SUV vozila.

Sve vreme testa na makadamu auto se odlicno ponasao i na nase iznenadjenje nije bio neudoban. Nigde, pa ni na bas pri velikim usponima nismo morali koristiti blokadu diferencijala. Zaista sa ponosom moze da nosi svoje ime PRASINAR. Testirali smo ga i na vlaznoj travi sa usponom.

Bez blokade diferencijala

I tamo je bio odlican i bez upotrebe blokade diferencijala. Definitivno ako ga uporedimo sa varijantom sa benzinskim motorom, prednost je na strani dizela. Kako zbog prijanjanja na podlogu, boljeg lezanja, manje potrosnje, kao i zbog toga sto se ne oseca kao kod benzinca “lakoca” prednje osovine.

Posle ovog testa vise mi nije cudo sto polako preuzima decenijsko trziste Lade Nive. Mozda nije dostigao takav maksimum kao sto ga ima Lada Niva, ali je za razliku od nje lepsi, udobniji i brzi.

Potrošnja

Na kraju ima i bolji motor i to dizel koji manje trosi. Potrosnja na nasem testu, u zavisnosti od uslova, kretala se izmedju sest i sedam litara. Prosek na kraju testa bio je 6,4 l/100km.Sada moramo cekati odgovor Lade.

Sledece godine trebalo bi da se pojavi Lada Vision koja je vec predstavljena na Moskovskom salonu automobila.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here